Emlak Çökecek, Konut Çakılacak?!! - Döviz ve Altın Analizleri

Son Eklenenler

30 Nisan 2020 Perşembe

Emlak Çökecek, Konut Çakılacak?!!

Emlak Pencerem Genel Yayın Yönetmeni ve Gayrimenkul Uzmanı Hatice Kolçak, emlak piyasası hakkında konuşulan güncel konulara değinerek halkı uyardı. Emlak çökecek mi? Emlak piyasası tehlike altında mı? Ev satıp dolar mı almalı? Bu dönem ev satılır mı? Bizi konut sektöründe neler bekliyor? ... gibi soruların cevabı haberimizin devamında...

Emlak Çökecek, Konut Çakılacak?!!

Emlak Hakkında Piyasada Çok Tehlikeli Söylemler Var

Kolçak konuşmasına şöyle başladı: ''Dünya olarak zor zamanlar geçiyoruz, pandeminin içerisindeyiz. Şu dönem herkesin çok konuştuğu, fikir beyan ettiği bir dönem. Sosyal medya çok hareketli, canlı yayınlar çok fazla. Herkesin zamanı çok fazla. Dolayısıyla çok fazla senaryo var. 
İnsanlar bunları izleyip ciddiye alıyorlar. Emlak çökecek, konut fiyatları yerle bir olacak, nakit kral. Naktin kral olduğu bir dönemden geçiyoruz dolayısıyla ev fiyatları yerle bir olacağı için bugünden ev satıp nakte geçmek çok önemli çünkü  dolar yükseliyor, dolar uçacak, altın da kaçacak. Bunların hepsi çok tehlikeli söylemler. Bu cümlelerin kendisi bile çok tehlikeli. Sizi seyreden insanlar gidip kendi oturdukları evi satıyorlar.'' 

Emlak Pencerem - 27 Nisan 2020

Şu An Satma Dönemi Değil Bekleme Dönemi

''Emlak çökecek, fiyatlar yerle bir olacak hatta evler bedava verilecek gibi bu mümkün değil.
 Milyonlarca kiracının olduğu, yılda 500 600 bin insanın eve ihtiyacı olduğu, tamam işsizlik var, ekonomik olarak çok kötüyüz, cebimizde para yok, devletin vereceği 1000 liralara 2000 liralara çok ihtiyacımız var, tamam çok haklısınız benim burada itiraz ettiğim konu şu bu söylemler insanlara oturdukları evleri sattırıyor, ben buna üzülüyorum, yazık günah. İnsanlara dolar uçacak, emlak çökecek dediğiniz zaman çoğu insanın  50 tane 100 tane evi yok onlar yatırımcı, benim burada bahsettiğim 1 2 evi olanlar, bu insanlar emlak çökecek diye evlerini satmak istiyorlar.


 İhtiyacınız yoksa şu an satma dönemi değil, bekleme dönemi. Pandeminin bitmesini beklememiz gerekiyor. Paran varsa kendine güveniyorsan, borçlanmayacaksan ev almak istiyorsan al tabiki. Nakit kral, emlak çökecek dendiği zaman evini gidip satıyor ve dolar alıyor insanlar. Panik yapıyor ve hemen evi satmak istiyor, piyasada iyi değil evini beş paraya satıyorsun. Önümüzdeki sene evi sattığın fiyata geri koyamayacaksın, evinden de olacaksın.'' 


  
 2018'de de benzer bir durum yaşanmıştı

''Bir örnek vermek istiyorum. 2018'de dolar çıkmaya başladığı zaman Ağustos dönemleri tam o dönem ben CNN'de bir röportaja katıldım ve orada bana piyasada evini sat dolar al havası var dendiğinde 
ben şaşırmıştım mantıklı gelmemişti bana. Çünkü dolar daha ne kadar  gidecekti, olmaz olmaz dedim ama o dönem çok fazla insan evini, malını sattı dolar 7,20 lerdeyken evlerini sattılar, paralarını dolara koydular şimdi dolara bakıyoruz şimdi 2 yılda ancak 7 leri bulabildi. 
 
2 sene önce sattığınız evi tabela fiyatından yüzde 10 15 fiyat koydu. Yani 500 binlik eviniz oldu 550 bin lira, çok gitmiyorum hatta hiç oynamadığını düşünelim evin fiyatının ama ev fiyatları bunun altına düştü mü hayır düşmedi. Evin fiyatı değişmedi evin fiyatı 500 bin lira diyelim, bugün gidip o evi alsanız o günki emlak parası, alım satım parası, bugün emlak parası, alım satım parasını bile koysanız yine zarardasınız,  üstelik kiraya gittiniz kira parası verdiniz.'' 

Aldatmacalara gelmeyin, kendi kararınızı kendiniz verin

''İnsanları bu anlamda daha bilinçli olmaya davet ediyorum. Oturduğun evi satmak nedir? Yarın ne olacağını biliyor muyuz? O dönem dolar 10 15 olacak diyenler vardı. O kadar zaman geçti, olan evini satanlara oldu. Bu tarz risklere girmeye gerek yok. Çok fazla evi olandan değil normal vatandaşlardan bahsediyorum ben. Kendi araştırmanızı kendiniz yapın. Elimden geldiğince ben sizi aydınlatmaya çalışıyorum tabiki ama siz her zaman kendi aklınızı kullanarak hareket edin, kendi kararınızı kendiniz verin. Ben herşey düzelicek çok iyi olacak demiyorum şu an belirsiz ve zor bir dönemden geçiyoruz. Salgın ne kadar devam eder bilmiyoruz. Zaten şu an batmış durumdayız, zaten konut sektörü kötü durumda. Fiyatlar iner ama ne kadar iner? Sıkışanlar düşük fiyata satıyordu düşük fiyatlara zaten. Sıkışmadan kendi evimi neden şimdi satayım?'' 
 
Bankalar Ellerindeki Portföyleri Bedavaya Mı Satacak?

''Diyeceksiniz ki bankalara kredisini ödeyemeyenler olacak, bu yüzden çok stok olacak, bankalarda çok bedavaya satacaklar. Bankalar zaten yıllardır bunu yapıyor yıllardır, ellerinde gayrimenkul var kim ödemezse kredisini kendi portföyüne koyuyor. Hepsinin kendi web sitesinde var zaten bu. Bir kaç yıldır ciddi stok yaptılar şimdi de tabiki yaparlar. Fiyatlar ne kadar dibe indi? Size bedava ev mi verdiler? İnsanların anlaması gereken nokta bu.'' 
 
Mümkünse Borçlanmayın, Satmayın...

''Bu dönem hareklet etme dönemi değil, eviniz yok almak istiyorsanız kendinize güveniyorsanız alın tabi ki buna kimse birşey söyleyemez. Ama şu an evinizde oturun bekleyin şu an biraz daha görme, bekleme, sabır döneminden geçiyoruz resmen. Piyasalarda sabır dönemi. Bu dediklerim anlamında sabır dönemi, mecbur değilseniz borçlanmayın, mümkün değilse satmayın dönemi. Paranız varsa alın tabi. İhtiyacınız var kiradasınız, paranız var bu dönem almayacak mısınız tabi alınır. Lütfen kendinize ve aklınıza güvenin. Herkesi dinleyebilirsiniz ama kendi aklınızla hareket edin.'' 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapılan yorumlar argo kufür içermemelidir.

Yasal Uyarı


dovizaltinanalizi platformu; içerisinde yer alan veriler, fiyatlar ve bilgiler nedeniyle oluşabilecek herhangi bir kayıptan sorumlu tutulamaz. Ayrıca buradaki yorumlar, bilgiler ve analizler "yatırım danışmanlığı" kapsamında değildir. Altın Fiyatları platformunda yer alan yorumlar ve tavsiyeler, kişisel görüşlere dayalıdır. Bu görüşler, sizin mali durumunuz ile risk – getiri tercihleriniz için uygun olmayabilir. Yatırım kararları alınırken, sadece buradaki bilgilere göre pozisyon almamanızı öneririz. Kendi görüşleriniz ile yatırımlarınızı yapmanız ve başkalarını etkilemeden platformu kullanmanız gerektiğini unutmamalısınız.