Oliver Wyman danışmanlarına göre, şimdi al sonra öde hizmetleri ödeme alanının oldukça küçük bir alanını oluştursa da, bankalar bu alandaki büyümenin yeni nesil tüketiciler hakkında ne anlattığına dikkat etmeli.
FINANSGUNDEM.COM - DIŞ HABERLER SERVİSİ
Korona virüs pandemisinin başlangıcından bu yana giderek daha fazla tüketici e-ticarete yönelirken, satış noktasında taksit imkanı sunan Klarna ve Afterpay gibi fintek şirketleri popülerlik kazandı ve geçtiğimiz aylarda piyasa değerlerinde yükseliş görüldü. Rakip şirketlerden Affirm de geçtiğimiz hafta şimdi al, sonra öde hizmetine yönelik yeni bir kredi kartı piyasaya çıkardı.
Oliver Wyman’ın verilerine göre, müşterilerin online bir alışverişi taksitlere bölmesine imkan tanıyan şimdi al sonra öde hizmetini sağlayan fintek şirketleri, geçtiğimiz yıl ABD’de 20 milyar ila 25 milyar dolar değerinde ödeme işlemi gerçekleştirdi. Bu rakamın ise yükselmeye devam etmesi bekleniyor.
Fintek araştırma şirketi Kaleido Intelligence, tüketicilerin tüm dünyada satış noktasında taksitli ödeme hizmetini kullanarak 680 milyar dolar harcayacağını tahmin ediyor.
Dijital bankacılık hizmeti sağlayıcısı Amount’un Finans Direktörü Kevin Lewis, “satış noktası ve şimdi al, sonra öde alanı, geleneksel kredi kartı alanından pazar payı çalıyor” dedi.
Amount’un stratejisi ise geleneksel bankalara kendi şimdi al sonra öde hizmetini sunmak. Şirket ticaret yapanlarla değil bankalarla çalışıyor ve bankaların var olan sistemlerine satış noktası arayüzü ekliyor. Start-up şirketi sağladığı altyapı aracılığıyla bankaların sunduğu her şimdi al, sonra öde kredisi için yüzde alıyor. Buna ek olarak, şirketin gelirlerinin arasında ortalama 1 milyon dolar seviyesinde olan uygulama ücreti de yer alıyor.
Banking Dive’ın haberine göre, geçtiğimiz yıl 140 milyon dolar gelir sağlayan fintek şirketi TD Bank’la işbirliği yaparak, bankanın tüketicilere online alışverişlerinde taksitli ödeme seçeneği sunmasına imkan tanıyor. Lewis şirketin yakında açıklayacağı dört yeni işbirliği daha olacağını ve Avant’ın da gelecek sene platformda yer alacağını söyledi.
Lewis, “bankaların bu alanda yer alabilmesi için çok farklı bir altyapıya ihtiyaçları var ve pazarda var olmak için çözümleri bulmaları gerekiyor” dedi. Amount’un hizmetleri sayesinde bir banka kendi markasıyla taksitli ödeme çözümlerini aylar içinde müşterilerine sunabilir. Lewis açıklamasının devamında, “teknoloji açığını kapattığınızda ve bankalara finteklerle yarışmaları için gerekli teknolojiyi sağladığınızda, bankalar bu alanın kazananı olabilir” ifadesini kullandı.online alışveriş
- korona virüs
- şimdi al sonra öde
- bankacılık sektörü,taksit,fintek,ödemE
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yapılan yorumlar argo kufür içermemelidir.